לאיזור האישי >
 
vitamins@vcare.co.il
 
להזמנות וייעוץ:03-6040105
 
logo

ויטמין A וחשיבותו בעשור החמישי

בשנות העשרה, העשרים ואפילו השלושים לחיינו, אנחנו מרגישים בדרך כלל הכי חזקים ובריאים בעולם. אנחנו מרשים לעצמנו הרבה דברים כמו: סוכר, מאכלים שומניים, אלכוהול סיגריות ועוד. אנחנו בדרך כלל מרגישים מצוין ולא מרגישים בצורך לדאוג לעתיד.. אבל אז, כשאנחנו מגיעים לגיל 40 אנחנו מתחילים להכיר את גופנו מחדש. בסביבות הגיל הזה אנחנו מבינים שהגוף דורש התייחסות קצת שונה, הוא התבגר. כל הדברים הלא טובים שעשינו לעצמנו מתחילים לבצבץ, דברים שלא חשבנו או רצינו לחשוב עליהם. בדרך כלל הדברים שהכי מציקים לנו עם הגיל הוא המראה החיצוני שלנו, בעיות בראייה, מערכת החיסונית חלשה יותר ומערכת הרבייה שלנו. 

 

מה זה ויטמין A?

ויטמין A נחשב כמפתח עבור ראייה טובה, מערכת חיסון בריאה והוא אפילו מעודד את צמיחת התאים- דבר המשפיע על הפיגמנט החיצוני שלנו. 

הוא עושה זאת בגלל שהוא בעל מולקולה כה קטנה עד כי מסוגל לחדור לשכבות העור ולהשפיע על תיקון השכבות הפנימיות יותר, כמו שכבת הדרמיס (רקמת החיבור של העור)– המכילה את הקולגן והאלסטין. לפרטים נוספים.

 

למה הגוף מאבד ויטמין A?

קודם כל, חשוב לדעת מהם הסימנים לחוסר בויטמין A: הסימנים לחוסר יכולים להופיע כבעיות בעיניים (שיבושי ראייה, עיוורון מוחלט או עיוורון לילה), מערכת חסינות נמוכה וירידה ברמות הכדוריות האדומות והלבנות.

ממה יכול לנבוע המחסור? המחסור יכול להיות כתוצאה ממחלות כמו סוכרת ובלוטת התריס, שימוש בתרופות, בעיה בספיגת שומנים ואפילו צריכת אלכוהול. 

 

איך ויטמין A תורם לבני גיל ה40 פלוס?

נמצא קשר חיובי בין ויטמין A ולחיזוק המערכת החיסונית. בנוסף, נמצא כי ויטמין A עשוי לסייע במניעת בעיות דלקתיות ובעיות גנטיות הקשורות לרבייה. חשיבות נוספת המחשיבים לסוג זה של הויטמין הוא בהקשר של פריון, הריון ולידה, ראיית לילה, ייצור כדוריות דם אדומות ועמידות בפני מחלות זיהומיות. דברים שלאחר גיל 40 לגוף קצת יותר קשה להתמודד איתם. 

 

איך אוכל לדעת אם יש לי חוסר בויטמין A?

אחד הסימנים המוקדמים של חוסר בויטמין A הוא עיוורון הלילה. עיוורון קבוע עלול להיגרם כאשר קיים חוסר חמור בויטמין אשר לא מטופל. 

בנוסף, כאלו הסובלים מהתמכרות לאכלכוהול עלולים לפתח מחסור בויטמין A, וכתוצאה מכך יהיה עליהם לכלול מקורות מזון עשירים של ויטמין A בתזונה שלכם (וכמובן במקביל לקצץ בחדות את צריכת אלכוהול..).

במקרה זה, תוספים לא יכולים להיות חכמים עבורם כי ויטמין A מאוחסן בכבד, דבר העשוי להפוך אותם לרגישים יותר לויטמין. במקרים כאלה, הפיקוח של רופא הוא קריטי ומחייב.

 

איך ניתן לצרוך ויטמין A?

ניתן למצוא את הויטמין במזונות מהחי כמו: כבד, ביצים ודגים שומניים ובמזונות רבים מועשרים כמו דגני בוקר. בעת חוסר גדול של הויטמין ובהמלצת רופא או דיאטנית מומלץ גם לקחת את ויטמין A כתוסף מזון. 

יש לשים לב, למרות שתוסף ויטמין A איננו תרופה, מומלץ להיוועץ ברופא לפני נטילתו.

 

צריכה יומית מומלצת לפי משרד הבריאות

גברים מגיל 19 900 מק”ג

נשים מעל גיל 19 700 מק”ג