לאיזור האישי >
 
vitamins@vcare.co.il
 
להזמנות וייעוץ:03-6040105
 
logo
עץ המורינגה

מורינגה לגוף ולנשמה – 7 יתרונות בריאותיים של המורינגה

עץ המורינגה, גדל באזורים טרופיים וחצי טרופיים, אך גדל בקלות גם בישראל, שכן הוא לא מצריך תנאי גידול מיוחדים ושורד גם באדמה חולית, ללא הרבה מים. לעומת דרישות הגידול המינימליסטיות שלו, העץ המופלא הזה מכיל ערכים תזונתיים מדהימים בעל חלקיו: בשורש, בגזע, בתרמילים, בפירות ובעלים!

מהם הערכים התזונתיים של המורינגה?
המורינגה מכיל כמויות גדולות מאוד של ויטמין C, סידן, ויטמין E, ויטמין A, ויטמין K, חלבון, ברזל, אומגה 3, כלורופיל, מגנזיום ואשלגן. יש בו עשרות תרכובות של נוגדי חימצון ו-18 חומצות אמינו.

ערכה התזונתי המופלא של המורינגה מייחס לה יתרונות בריאותיים רבים. סקירה של היתרונות הבריאותיים של המורינגה תוכלו למצוא במאמר הבא: ארה”ב, 2005.
ריכזנו עבורכם שבעה יתרונות בולטים של המורינגה, אך כמובן שישנם עוד יתרונות רבים המיוחסים לה.

 

אבקת מורינגה

7 יתרונות בריאותיים של המורינגה:

    1. מורינגה לחיזוק המערכת החיסונית ואנטי סרטנית.
      מערכת החיסון מגנה על גופנו מפני מחלות, זיהומים ורעלנים, ולכן עלינו לשמור ולחזק אותה. המורינגה מספק לגוף את כל חומרי הבנייה להם הוא זקוק, ולכן אחד היתרונות הידועים של הצמח הוא שמירה ושיפור תפקודי המערכת החיסונית.
      מחקר שהתפרסם ב-2105 מצא שמורינגה עשויה להאט התפתחות תאי סרטן השד והמעי הגס.

 

    1. מורינגה מסייעת לבניית השריר.
      המורינגה מכילה כמעט 25% פרוטאין וכן 9 חומצות אמינו חשובות, שניהם הכרחיים לבניית השריר ושיקומו. חומצות האמינו הן בעצם אבני הבניין של החלבונים, בעלי תפקיד מהותי בבניית מסת השרירים, בשיפור הכוח, לספורטאים ובכלל.

 

    1. מורינגה מפיגה תחושות עייפות וממלאת את הגוף באנרגיה.
      גם אתם קמים כל בוקר עייפים, למרות שישנתם טוב בלילה? אתם לא לבד… אחוז ניכר מן האוכלוסייה סובל מעייפות תמידית!
      מגנזיום, ברזל וסידן הם רכיבים חיוניים למילוי הגוף באנרגיות ולהפחתת תחושת העייפות והתשישות בגוף, כאשר ויטמין A נחוץ לספיגה טובה של הברזל. מורינגה עשירה ברכיבים הללו ולכן אנשים מעידים כי נטילת מורינגה בבוקר ממלאת את הגוף באנרגיה!

 

    1. מורינגה לשמירה על בריאות העצם והשיניים.
      המורינגה עשירה בויטמין K, פרוטאין, סידן ומגנזיום, שחשובים לשמירה על בריאות העצם. לכן טוענים כי צריכת מורינגה באופן קבוע שומרת על בריאות העצם, מחזקת את העצמות ומונעת בריחת סידן.
      כמו כן, עשירה המורינגה במגנזיום וסידן החיוניים לשמירה על בריאות וחוזק השיניים, ולכן מייחסים לצריכה קבועה שלה יכולת לשמור על בריאות השן.

 

    1.   מורינגה להפחתת דלקתיות ודלקת מקומית.
      עלי המורינגה, התרמילים והזרעים נחשבים כגורמים אנטי דלקתיים, ולכן היא נחשבת ל”אנטיביוטיקה הטבעית” לטיפול בכל סוגי הדלקות, ביניהן: דלקות אוזניים וגרון, דלקות פרקים וגאוט.
      המחקר שנעשה בנושא עדין מצומצם ונוסה על בעלי חיים (הודו, 2007). לא הוכיחו עדין שיתרונות אלה משפיעים באותו אופן גם על בני אדם.

 

    1. מורינגה להגברת חלב אם אצל נשים מניקות.
      עלי המורינגה, בצורתם הטרייה או המיובשת, ידועים כתוסף תזונה טבעי להגברת ייצור חלב אם. עלי המורינגה תורמים להעלאת רמות הפרולקטין בדמה של האם ומכאן מגבירים את ייצור החלב. בנוסף, המורינגה עשירה ברכיבים תזונתיים חשובים, ולכן אם מניקה הצורכת מורינגה תורמת להזנתה שלה ומכאן בעקיפין גם לייצור החלב.
      מחקר משנת 2015 מאשש זאת.

 

    1. מורינגה להורדת רמות הסוכר, הכולסטרול והטריגליצרידים.
      עלי המורינגה נחשבים ליעילים באיזון רמות הסוכר בדם, להפחתת רמות הכולסטרול ולהפחתת רמת הטריגליצרידים בדם, משום שהיא עשירה בחומצות שומן מסוג אומגה 3. האומגה 3 שומרת על גמישות התאים, מורידה את רמות הכולסטרול ה”רע”, מונעת סתימות עורקים ומפחיתה את הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם.
      על כך תוכלו לקרוא במחקר שנערך בהודו בשנת 2010.

 

 

מורינגה ערבה