logo

סידן – חשיבות בגוף, מינון מומלץ ומידע כללי

סידן

למה משמש סידן?

כ-99% מהסידן בגוף נמצא בעצמות ובשיניים שלנו. צריכת כמות מספקת של סידן חשובה במיוחד בתקופת הילדות וההתבגרות, אך גם בתקופת הבלות בה חלה בריחת סידן ועקב כך האצה באובדן מסת העצם.  
 
אחת הסיבות העיקרית לחוסר בסידן היא שאכילת מזונות מסויימים יחד עם מוצרים המכילים סידן עלולים לפגום בספיגתו: חומצה פיטית בדגני בוקר על בסיס סובין, קפאין, דיאטה עשירה בשומן וכו’. מחסור בסידן לא ניתן לגלות ע”י בדיקת דם פשוטה אלא יש לבצע בדיקת צפיפות עצם. 
צריכת ויטמין D חשוב לספיגה שלו בגוף ולכן מומלץ לצרוך סידן יחד עם תוספי ויטמין D או עם מזונות עשירים בויטמין D.

מה המינון מומלץ של סידן?

צריכה מומלצת לנשים

לגילאי 1-3:       500 מ”ג ליום

לגילאי 4-8:      800 מ”ג ליום

לגילאי 9-18:    1300 מ”ג ליום

לגילאי 19-50: 1000 מ”ג ליום

לגילאי 51+:     1200 מ”ג ליום

צריכה מומלצת לגברים

לגילאי 1-3:        500 מ”ג ליום

לגילאי 4-8:       800 מ”ג ליום

לגילאי 9-18:    1300 מ”ג ליום

לגילאי 19-50:  1000 מ”ג ליום

לגילאי 51+:   1200 מ”ג ליום_

מקור: משרד הבריאות

אין לעבור על המינון המומלץ ללא התייעצות עם רופא.

סידן חיוני לגוף

באילו מזונות יש סידן?

מזונות עשירים בסידן כוללים:

  • כוס חלב מכילה 300 מ”ג סידן
  • כוס חלב סויה מכילה 300 מ”ג סידן
  • 100 גרם שקדים מכילים 260 מ”ג סידן
  • 100 גרם תרד מכילים קרוב ל-100 מ”ג סידן
  • פרוסת לחם לבן מכילה 73 מ”ג סידן

מה ההשפעות של מחסור בסידן?

עקב חשיבותו, הסידן בדם מפוקח באופן הדוק ומחסור אינו מתבטא בסימפטומים בטווח הקצר. במידה וקיים מחסור בסידן והמחסור אינו מטופל וממשיך לאורך זמן, הוא מתחיל להתבטא בתחושת עקצוץ באצבעות, כיווצי שרירים, עוויתות, מיעוט תאבון והפרעות בקצב הלב.

מחסור בטווח הארוך עלול להוביל לרככת, אוסטאופורוסיס והגדלת הסיכון לשברים.

מחקרים חשובים על סידן

הגוף זקוק לסידן גם עבור השרירים והעצבים אשר מעבירים מסרים בין המוח לבין כל שאר חלקי בגוף. בנוסף, הוא משמש כדי לסייע לכלי הדם ולעזור לשחרר הורמונים ואנזימים המשפיעים כמעט על כל פונקציה בגוף האדם. (National Institutes of Health )

· העצמות זקוקות להרבה סידן. ככל שאנו מתבגרים (בדרך כלל כבר בגיל 30) העצמות לאט מתחילות לאבד אותו. ניתן לעזור לצמצום הפסדים אלה על ידי קבלת כמויות הסידן המומלצות ועל ידי אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית. (National Institutes of Health )

· לקיחת תוספי סידן וויטמין D עשויים להפחית את הסיכון של שבירת העצם. (National Institutes of Health)

· מספר מחקרים גילו כי צריכה מומלצת של סידן יכול להפחית את הסיכון לפתח לחץ דם גבוה (יתר לחץ דם). (National Institutes of Health)

צריך סידן לחיזוק מערכת החיסון?

נוסחה קלה לעיכול ולספיגה מירבית

  • שוברים את השוק סידן במחירים הנמוכים בעשרות אחוזים מהפארמים
  • איכות ללא פשרות בנוסחא הכוללת ויטמין D לפי המלצות המחקרים

עכשיו במחיר מיוחד החל מ 32 ₪

סידן ציטאראט