logo

מה הם כללי הדרך שיעזרו לכם לעבור את העשור החמישי בקלות וביעילות?

בגיל 20-30 אנחנו תמיד במירוץ אחרי הזמן, מסיימים את הצבא ואז עולה השאלה: מה נעשה בחיינו?! אחר כך מתחילים הלימודים האקדמיים, עבודה מסודרת ומשם רובנו כבר מתכוננים לחתונה וילדים. פתאום, מבלי שנשים לב, הגענו לגיל 40! העשור החמישי של חיינו. מטבע הדברים, הגוף שלנו עובר כל מיני שינויים במהלך חיינו. אם בגיל 20 יכולנו לאכול את כל הבא ליד ולהישאר "רזים", הכניסה לעשור החמישי מביאה איתה שינויים רבים אם זה במראה הפיזי ואם זה הלך הרוח.

 

חלק מהשינויים הפיזיים קשורים לתופעות כמו: ירידה במסת העצם, שינוי בחילוף החומרים ועוד. חלק מהתופעות ניתן למנוע ובחלק רק לטפל. תהליך ההתבגרות חושף אותנו לתהליכי החמצון השונים. כלומר, בתהליך הנשימה נוצרים בגוף באופן טבעי חומרים פעילים הנקראים רדיקלים חופשיים. הרדיקלים ממלאים בגוף תפקידים חיוניים כמו: קטילת חיידקים מזיקים, יצירת חיבורים בין סיבי הקולגן בעור אך גם אחראים לתהליך ההזדקנות. בגוף נמצאים באופן טבעי אנזימים נוגדי חמצון, שתפקידם לווסת את ריכוזי הרדיקלים החופשיים ולמנוע את פגיעתם בגוף. במצב של חוסר איזון בניהם, הרדיקלים החופשיים יתקיפו את החלבונים, יחמצנו שומנים בגוף ויהפכו גם אותם לרדיקלים חופשיים, הדבר יביא לניוון ייצור האנרגיה של תאי המוח, פגיעה בקרומי התאים, הקטנת יכולתם לספוג חומרי מזון ולסלק פסולת, וישנו את מבנה הדי.אנ.אי. בכך הם גורמים לבלאי מוקדם ולהתנוונות והזדקנות הגוף.

 

אז למרות שעד כה זה נשמע קצת מדכא, תדעו שקיימים מינרלים וויטמיניים אשר מטרתם לעזור לגוף שלנו להרגיש צעיר יותר. לגבי הנפש- תמיד נישאר צעירים בנפשנו !! נמנה את הבעיות העיקריות הנובעות בהגיענו לגיל 40 וכמובן מה הן הפתרונות.

 

הבעיה, מחסור במגנזיום: בחיים המודרנים של היום אנחנו לא אוכלים מספיק מזונות עם מגנזיום. כתוצאה מזאת, למבוגרים שצורכים פחות מגנזיום מההמלצות היומיות יש סיכויים גבוהים לחלות במחלות לב, סוכרת ואפילו סוגים שונים של סרטן. כמו כן, חוסר במגנזיום מהווה סיכון לאוסטאופורוזיס.

הפתרון, אכילת מאכלים רוויים במגנזיום. המגנזיום נימצא בירקות ירוקים עלים, קטניות, אגוזים ודגנים מלאים. לצערנו רובנו לא באמת מצליחים להקפיד על אכילתם באופן סדיר ועל כן ניתן להיעזר בתוספי המזון.

 

בעיה, מחסור בסידן. מינרל זה הינו בין החשובים בגופנו!! הסידן אחראי על על תהליכי קרישת הדם, חיזוק העצמות ואיזון לחץ דם. בגלל שעם השנים צפיפות העצם פוחתת ומגיל 40 העצמות בגופנו כבר נחלשות והופכות ליות רגישות, מה שעלול להביא לשבירתן בקלות יותר בעיה זו מחמירה אצל נשים בעיקר בהגיען לגיל 50, גיל המעבר ואצל אצל גברים זה יכול להופיע רק לקראת גיל 60.

הפתרון, הגברת צריכת הסידן. את הסידן ניתן למצוא בסויה, טחינה, שעועית לבנה וירקות ירוקים כגון: כרוב, ברוקולי, אפונה אשר מכילים כמות סידן משמעותית ביחס לקלוריות. מומלץ לבצע בדיקות סידן תקופתיות בשביל לוודא שאין בעיית ספיגה. במידה ואכן מתגלה בעיה שכזאת או אם סתם אתם לא מצליחים להקפיד על אכילת המאכלים הנכונים, ניתן לצרוך תוספי תזונה להשלמת החוסרים. כמו כן, מי שמתגלה אצלו חוסר סידן צריך לדעת, שצריכה של ויטמין D יחד עם הסידן מסייע לגוף לספוג את הסידן ועל ידי כך הוא עוזר להוריד את הסיכון לאוסטיאופורוזיס. 

אוסטיאופורוזיס היא מחלה שכיחה המחלישה ופוגעת ברקמת העצם, דבר שמגביר את הסיכון המוגבר לשברים. ויטמין D שומר על איזון ברמות הסידן והזרחן ובכך גם מעורב בהתמיינות תאים ובהפרשה של הורמונים מסוימים, יצירת עידוד הצמיחה, העובי וצפיפות העצמות.

כל הויטמינים עד 70% הנחה>>>

 

בעיה, חילוף חומרים איטי. לאורך חיינו אנו צורכים את מירב הכמויות הנחוצות לנו ממזון כמו: בשר, דגים וביצים. אולם, בעשור החמישי לחיינו מתחיל שינוי בחילוף החומרים, הוא הופך לאיטי יותר וזאת לאור שינויים שנוצרים ברמות החומציות בקיבה. הבעיה העיקרית היא שכאשר חילוף החומרים יורד כך גם רמת האנרגיה לפעמים יורדת. דבר העלול להגיע עד לכדיי אנמיה, עייפות, כאבי בטן ועוד.

פתרון, ויטמין 12.B זהו הויטמין היחיד מבין מגוון הויטמינים אשר אינו מסופק באמצעות תזונה צימחית. המקור היחידי ממנו הוא זמין הינו מזונות מהחי ובעיקר בשר בקר. לעיתים מחסור בויטמין B12 לא נובע רק מתזונה לא נבונה אלא גם מבעיית ספיגה של הויטמין. יש אנשים שהגוף שלהם לא מצליח לספוג את הויטמין ולכן עליהם לצרוך תוספי תזונה. חשוב לדעת, כאשר יש בעיית ספיגה מומלץ ואף רצוי לשלב את נטילת הברזל עם ויטמין C.

 

בעיה נוספת, כולסטרול גבוה. כפי שכבר צוין בהגיענו לעשור החמישי של חיינו גופנו מתמודד "פחות טוב" עם המזון שאנו צורכים מה שמוביל לבעיות כולסטרול בדם אשר יכולות להוביל לסיכון מוגבר למחלות לב ולשינויים בלחץ הדם.

הפתרון, אומגה 3. חומצות שומן אומגה 3 הן חומצות שומן בלתי רוויות. אומגה 3 צריכה להיות חלק מהתזונה של כולם. היא עוזרת להילחם בדלקות, בשומני דם נמוך, מורידה את לחץ הדם, מעלה את רמות הכולסטרול הטוב ואף עשויה להפחית את הכולסטרול הרע. 

 

לסיכום: 

אז להגיע לעשור החמישי אומנם לא נחשב לחגיגה לגוף שלנו, אך בהחלט חגיגה לנפש. אנחנו בוגרים יותר, שכולים יותר ובעלי חוכמת חיים רבה יותר משהיתה לנו לפני עשור. הבעיה היא, שהעשור הזה נתן לנו גם דאגות. למזלנו, לבעיות האלו יש פתרונות אף, יצירתיים ניתן להגיד שבאים בצורת תוספי תזונה. אז אם אנחנו לא מצליחים להקפיד על תזונה המתאימה לגוף שלנו, לפחות נדאג לבצע בדיקות תקופתיות ובמידת הצורך לצרוך תוספי תזונה להשלמת החוסרים. הרי בסופו של דבר כולנו רוצים להחזיק עד גיל 120.

כל הויטמינים עד 70% הנחה>>>

Facebook YouTube Instagram