logo
דרינק

הגעת לגיל 40? 5 סימנים שחסר לך מגנזיום

מה זה מגנזיום? 

מגנזיום הוא מינרל הנמצא כמעט בכל מקום בגופנו. זה אמנם לא אומר שאנחנו סוג של איירון-מן, אבל הגוף שלנו כן משתמש במגנזיום כדי לעזור להפוך את המזון שלנו לאנרגיה (המטבוליזם), לסנתז חלבון, לווסת את רמות הסוכר בדם, לשמור על המערכת החיסונית, לשמור על קצב הלב יציב, לשמור על עצמות חזקות ולעזור לעצבים ולשרירים לתפקד כראוי. 

 

למה חשוב המגנזיום חשוב כל כך דווקא לבני ה40 פלוס?

בחיים המודרניים שלנו, אנחנו לא אוכלים מספיק מזונות עם מגנזיום. כתוצאה מכך, יש סיכויים גבוהים לחלות במחלות כמו: מחלות לב, סוכרת ואפילו סוגים שונים של סרטן. כמו כן, חוסר במגנזיום מהווה סיכון לאלו הסובלים מאוסטיאופורוזיס (דלדול העצם).

 

בחן את עצמך, האם יש לך נטייה לחוסר במגנזיום?

  1. שתיית משקאות מוגזים או עם קפאין באופן קבוע: רוב משקאות המוגזים בצבע מכילים פוספטים. חומרים אלו בעצם נקשרים למגנזיום בתוך מערכת העיכול, ובכך גורם למגנזיום לא לפעול בגוף כמו שצריך. אז גם אם אתם אוכלים תזונה מאוזנת, על ידי שתיית סודה עם הארוחות שלך אתם מונעים מהמגנזיום לפעול בגופכם. הקפאין גורם לכליות לשחרר מגנזיום נוסף ללא קשר למצב הגוף.
  2. צריכה יום יומית של מאפים, עוגות, קינוחים, סוכריות או מאכלים מתוקים: מאכלים אלה בעלי סוכר מזוקק גורמים לגוף להפריש את המגנזיום דרך הכליות דבר המוריד את כמות המגנזיום בגוך לכמעט אפסית. ככל שהמזונות שאנחנו צורכים הם מתוקים יותר כך גדל הסיכוי לחוסר מגנזיום וחומרים מזינים חיוניים אחרים. 
  3. סטרס נפשי או פיזי: סטרס מהווה מחסור במגנזיום. עם זאת, חוסר במגנזיום יכול להעצים את תגובת המתח. הסטרס דורש מהגוף שימוש יתר במגנזיום, דבר העלול להוביל למחסור. הסטרס יכול להיות נפשי או פיזי עקב ניתוח, כוויות, ומחלות כרוניות.
  4. שימוש בחומרים משתנים, תרופות אסטמה, גלולות למניעת הריון או טיפול בתחליפי אסטרוגן: ההשפעות של תרופות מסוימות הוכחו שמפחיתות את רמות המגנזיום וזאת בעקבות אובדן המגנזיום בהפרשת הכליות. 
  5. שתייה של מעל שבעה משקאות אלכוהוליים בשבוע: האלכוהול מדלל את המגנזיום מהכליות. צריכת אלכוהול מוגברת תורמת גם לירידה ביעילות מערכת העיכול, כמו גם מחסור בוויטמין D, שאגב שניהם יכולים לתרום למגנזיום הנמוך.

מספיק שאתם עומדים באחת מהקטגוריות האלו בשביל שיעלה בליבכם החשד לחוסר במגנזיום. מומלץ לשים לב ולעשות בדיקת דם על מנת לבדוק האם יש חוסר.

 

מגנזיום

איך ניתן להשיג את המגנזיום?

המגנזיום נמצא בירקות ירוקים עליים, קטניות, אגוזים ודגנים מלאים. עם זאת, חיי היום יום לא מאפשרים לנו לעמוד ביעד ובאמת לאכול כל יום אחד מהמרכיבים האלו ולכן ניתן להיעזר בתוספי המזון בהם ניתן למצוא את הכמות הגדולה ביותר של המגנזיום. 

 

הצריכה היומית המומלצת לפי משרד הבריאות:

כמות גיל
 400 מ"ג גברים בגילאי 19-30
 420 מ"ג גברים בגילאי 31-64
 310 מ"ג נשים בגילאי 19-30
 320 מ"ג נשים בגילאי 31-64

 

איך הכי טוב לקחת את התוסף?

ההמלצה היא לקחת את תוסף המגנזיום לפני השינה או המנוחה על מנת לסייע להרפיית השרירים וסיוע בפירוק חומצת חלב שנשארה בשריר ולכן, במידה ואתם עוסקים בספורט חשוב לזכור לקחת אתהמגנזיום רק לאחר הפעילות הספורטיבית ולא לפני.

מגנזיום למבוגרים

Facebook YouTube Instagram