logo
נוסטרול ללב

כולסטרול גבוה לאחר גיל 40- מה עושים?

רוב האנשים ששומעים את המילה "כולסטרול" ישר חושבים על דברים רעים כמו: מאכלים שמנים, שומנים ומחלות שבדרך כלל יש לאנשים עם עודף משקל.. מבחינת רוב האנשים כולסטרול הוא האויב. אבל עם זאת- כולסטרול הוא חיוני וחשוב לגופנו.

 

מה זה כולסטרול?

כולסטרול הוא חומר דמוי שעווה שיכול להגיע מהגוף ומהאוכל. הכולסטרול אשר מגיע מהגוף ואף מכונה "כולסטרול טוב" מיוצר ע"י הכבד והוא מופץ דרך הדם, הכבד מייצר כ -90 אחוזים של מהכולסטרול שבגופנו. ה-10% הנותרים מכולסטרול מגיע מהאוכל, בעיקר ממזונות החי (בשר, עופות ומוצרי חלב).

עודף כולסטרול יכול להפוך לעומס בין השכבות של דפנות העורקים וכתוצאה מזה להקשות על זרימת הדם. עומס זה יכול לפרוץ וליצור קרישי דם העלולים לגרום לשבץ והתקפי לב.

אין דבר כזה כולסטרול "רע"! למרות שהמילה "כולסטרול" לרוב מרתיעה ומפחידה את רובנו, הכולסטרול חיוני להישרדות שלנו. הכולסטרול מסייע לייצר ההורמונים. בלעדיו הגוף לא היה מוסגל לייצר אסטרוגן, פרוגסטרון או טסטוסטר.

 

עם זאת יש שני סוגים של כולסטרול: LDL ו-HDL. שני סוגים אלה עובדים יחד. כאשר עובדים זה עם זה, הגוף מסוגל לספוג את הכולסטרול בגוף ולהשתמש בו כפי שנדרש. הבעיות מתרחשות כאשר אין איזון ביניהם.

 

אז מה עושים?

אכילה בריאה ופעילות גופנית זו התחלה טובה. אך במידה ויש לך נטייה לכולסטרול גבוה,ניתן להשתמש בתוסף אשר יכול לסייע במצב זה. נמצא קשר חיובי בין תוספי תזונה מתאימים ולהורדת הכולסטרול והפחתת הסיכון לשבץ והתקפי לב. 

הנוסטרול לדוגמא, הוא תרכובת של מספר מרכיבים העשויים לסייע במצבים אלה.

 

ממה מורכב הנוסטרול?

  • פיטוסטרולים: רכיבים צמחיים שניתן לקבל גם דרך המזון. תפקידם לעכב את ספיגת הכולסטרול וכתוצאה מזה להפחית רמת הכולסטרול בדם. 
  • אומגה 3: חומצת שומן הנמצאת בעיקר בשמן דגים: מכיוון שהגוף לא יודע לייצר אומגה 3 לבד, עלינו לקבלן ממקור חיצוני. חלק מתפקידי אומגה 3: הפחתת רמות השומנים בדם, תפקוד אופטימלי של התאים, המוח והזיכרון.
  • קואנזים Q10: זהו מרכיב הדרוש לכל תא בגוף. הוא מסייע בייצור אנרגיה בכל תא ותא בגוף ומניעת נזק חמצוני. הקואנזים Q10 מיוצר בגופנו אך עם התבגרותנו, או במצבים מסוימים אחרים, הגוף זקוק לתגבור ולתוספת ממקור חיצוני.

 

למה דווקא לאחר גיל 40?

מחקר שהוצג ב- 2008 באקדמיה האמריקאית בשיקגו הסביר כי אנשים בשנות ה-40 המוקדמות לחייהם בעלי רמות כולסטרול גבוהות נוטים יותר לפתח מחלת אלצהיימר בהשוואה לאלו עם רמות כולסטרול נמוכות.

מחקר נוסף של חוקרי DCRI מראים כי אפילו לרמות הגבוהות רק מעט של כולסטרול אצל מבוגרים בריאים בין הגילאים 35 55 יכולות להיות השפעות ארוכות טווח על בריאות הלב שלהם.

מה שאנחנו עושים לכלי הדם שלנו עוד בתחילת שנות ה -20 שלנו היא הנחת היסוד למחלות מאוחרות יותר בחיינו. אם נחכה עד שנות ה-50 או ה-60 שלנו לחשוב על מניעת מחלות לב וכלי דם, עלול כבר להיות מאוחר מדי. 

החל מגיל 20 ומעלה מומלץ למדוד את הכולסטרול לפחות אחת לחמש שנים. זו בדיקת דם הנקראת פאנל ליפופרוטאין והיא יכולה לעזור לבדוק האם אתם נמצאים בסיכון מוגבר למחלות שונות הנגרמות על ידי הכולסטרול הגבוה.

 

איך מומלץ לקחת את הנוסטרול?

יחד עם האוכל. אין לצרוך יותר מ-3 גרם פיטוסטרולים ליום מכל מקור מזון או תוסף תזונה. הנוסטרול מספק 1.2 גרם פיטוסטרולים ביום (המנה היומית המומלצת היא 3-1 גרם)

 

נוסטרול

Facebook YouTube Instagram